مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 20:252024-01-07دانش

دستاورد| ارتعاش سنج ایرانی جابه جایی هایی میکرونی را از راه دور تشخیص می دهد


یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید دستگاه ارتعاش سنج شده که از راه دور و با استفاده از تکنیک «ماره» کار می کند و می تواند جابه جایی های کوچک تا دقت میکرون را اندازه بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، ییک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید دستگاه ارتعاش سنج شده که از راه دور و با استفاده از تکنیک ماره کار می کند و می تواند جابه جایی های کوچک تا دقت میکرون را اندازه بگیرد.

این محصول در شرکت فناوری کهربا تولید شده که در سال 1390 با ساخت دستگاه EMC Camera فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1391 به عضویت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درآمد.

سپس با ساخت دستگاه ضخامت سنج لایه های نازک با استفاده از پراش فرنل از پله های فازی و همچنین دستگاه ارتعاش سنج از راه دور با استفاده از تکنیک ماره وارد حوزه کاری اندازه گیری شد.

علی صالح پور، مدیرعامل شرکت فناوری خلا کهربا در خصوص تجربه حضور در نمایشگاه ایران ساخت گفت: ما در همه ادوار نمایشگاه ایران ساخت حضور داشته ایم و در سال گذشته توانستیم چیزی حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان فروش داشته باشیم اما فارغ از مساله فروش، مزیت حضور در نمایشگاه ایران ساخت برای ما، توسعه فناوری بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد| ارتعاش سنج ایرانی جابه جایی هایی میکرونی را از راه دور تشخیص می دهد

دستاورد| ارتعاش سنج ایرانی جابه جایی هایی میکرونی را از راه دور تشخیص می دهد